,


Thursday, October 27, 2011

Kasih Seorang Abah~

As salam...

Terdetik nak buat entry pasal Ayah..selalu hanya Ibu yang diagungkan..
Tapi sedarkah kita pengorbanan seorang ayah terlalu besar..
Mungkin Ibu lebih kerap menelefon kita utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tapi tahukah kita,ayah la yang mengingatkan Ibu utk menelefon kita?

Semasa kecil,Ibulah yang selalu mendukung kita..Tapi tahukah kita bahawa sebaik saja ayah pulang bekerja dgn wajah yg letih ayahlah selalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian?

Saat kita sakit@demam,ayah sering membentak "sudah dberitahu!jgn minum ais".Tapi tahukah kamu ayah sgt risau?

Ketika kita remaja,kita meminta izin utk keluar malam.Ayah dgn tegas berkata "tidak boleh!"..sedarkah kita bhw ayah hanya ingin menjaga kita?Kerana bagi ayah,kita adalah sesuatu yg amat berharga.

Saat kita sudah dipercayai,Ayah pun melonggarkan peraturannya.Maka kita telah melanggar kepercayaannya.Dan Ayah lah yang setia menunggu kita diruang tamu dengan perasaan yg amat risau..

Disaat kita memerlukan "itu ini"..Ayah hanya mengerutkan dahi.Tanpa menolak,beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya,Ayah adalah org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan utkmu..Ayah akan tersenyum dengan bangga.

Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas pelamin bersama pasangan nya..ayah pun tersenyum bahagia..

Ada kita tahu ayah sempat pergi kebelakang dan menangis?

Ayah menangis krn ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya"..

Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita bersama cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita..

Sedalam dalam hati ayah,ada perasaan mahu melakukan yg terbaik utk keluarganya.

*Siapa lelaki terbaik yg pernah hidup dlm hidup korang?yang sanggup berkorban duit,sanggup melukakan dirinya utk korang...?

*Buat Abah tersayang..Terima Kasih kerana mencurahkan sepenuh kasih sayang kpd saya.Pengorbanan abah takkan dpt saya balas walau segunung intan saya berikan..26thn..abah menjaga saya..you're my HERO!!



jom komen di entry Fahz..TQVM :)

5 comments:

  1. hargai ayah ketika dia masih ada..

    ReplyDelete
  2. btul tu.. hargai mereka yg masih ada ni

    ReplyDelete
  3. done follow..
    follow me back..
    rindu kat parents..
    da 3 blan xblik...

    ReplyDelete
  4. aii dah follow..
    tingat kat ayah la plak baca entry ni..
    nak call dia jap lah.. hehehe

    ReplyDelete

awak,tinggalkan komen ye..Satu pun dah okey :).kalau komen yg membina lagi bagus :)