,


Sunday, April 8, 2012

Wanita , Umur , Jodoh

Assalamualaikum wbt

Kumulai dengan Nama ALLAH yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.



Wanita,Umur dan Jodoh.Sering berkait rapat.Bukan sedikit anak gadis yang resah menunggu 
kehadiran jodoh mereka.Lebih lebih lagi apabila umur semakin meningkat.Ketika tumpuan kepada pembelajaran telah beralih kepada pekerjaan,ketika alam belajar berubah ke alam bekerja,perasaan resah itu semakin menjadi jadi.

Ada atau tidak jodoh utk mereka??Itu persoalan yang seringkali menghantui hidup mereka.Apatah lagi melihat teman teman seusia mereka seorang demi seorang melangkah ke alam rumahtangga.Alangkah bertuahnya mereka,sedangkan diri sendiri semakin hari terasa semakin sunyi.

Jodoh seperti rezeki, ia telah ditentukan. Namun, kita tidak tahu apa yang telah ditentukan oleh Allah. Dengan berpegang pada hakikat itu kita diperintahkan-Nya agar berusaha.Carilah jodoh yang baik, carilah rezeki yang baik dengan jalan yang baik juga. Siapa jodoh kita? Berapa banyak rezeki kita? Dan bila? Itu bukan kerja kita. Itu ketentuan Allah. Milik kita hanya usaha.
Jadi, berusahalah dengan baik, Allah pasti tidak akan mengecewakan kita. Wajib menerima takdir tidak menolak kewajiban untuk mentadbir.
(sesungguhnya Allah tidak memandang kepada paras rupa dan harta benda kamu,sebaliknya DIA memandang hati dan amalan kamu)

jom komen di entry Fahz..TQVM :)

1 comment:

awak,tinggalkan komen ye..Satu pun dah okey :).kalau komen yg membina lagi bagus :)